مزیت IP-PBX نسبت به PBX
امروزه بیشتر کسب و کارها شروع به به روز رسانی سیستم تلفنی خود از سیستم های سنتی PBX به راه حل های بهتر یعنی IP-PBX کرده اند. IP PBX یک سیستم تلفن PBX است که به جای فناوری آنالوگ معمولی برای ارائه خدمات تلفنی از شبکه های پروتکل اینترنت (IP) استفاده می کند. استفاده از راه حل های IP PBX به جای PBX سنتی ، مزایای بی شماری را برای یک کسب و کار به ارمغان می آورد.
در زیر برخی از مهمترین مزایای استفاده از IP PBX نسبت به یک سیستم سنتی PBX است:
- نصب و پیکربندی ارزان تر و آسان تر است
از آنجا که سیستم های IP PBX عموما به صورت نرم افزار کار می کنند،به تجهیزات PBX گران قیمت احتیاج نیست ، شرکت ها می توانند در هزینه های نصب خود صرفه جویی کنند. به طور معمول ، تنها چیزی که مشاغل نیاز به سرمایه گذاری در قسمت های پیش رو دارند ، خود تلفن ها هستند ، اما حتی با استفاده از تلفن های هوشمند نیز می توان این موارد را از بین برد. در واقع، یک تلفن نرم افزاری یک نرم افزار است که به کاربران امکان می دهد با استفاده از رایانه یا تلفن هوشمند ، تماس های تلفنی VoIPیا تماس هایی که از طریق اینترنت انجام می شود برقرار کنند.
-
هزینه های ارتباطی کمتر
شاید بزرگترین مزیت ارائه شده توسط راه حل های IP PBX ، کاهش هزینه های ارتباطی باشد. تماس های انجام شده از طریق سیستم های مبتنی بر IP (چه محلی و چه بین المللی) بسیار ارزان تر از تماس هایی است که از طریق یک سیستم تلفن سنتی تجارت انجام می شود.
برای مثال بیشتر ارائه دهندگان خدمات IP PBX تماس های نامحدود محلی و مسافت طولانی را در ایالات متحده و کانادا ارائه می دهند. تماس های بین المللی با IP PBX می تواند بین ۰.۰۱ تا ۰.۱۰ دلار در دقیقه هزینه داشته باشد. در حالی که تماس های بین المللی از طریق اپراتور های PBX سنتی اغلب می تواند به اندازه ۳.۰۰ دلار در هر دقیقه هزینه کند. صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های راه حل های IP PBX به ویژه برای شرکت هایی که دارای چندین شعبه یا شرکت هایی هستند که کارمندانشان از راه دور کار می کنند وجود دارد.
-
مدیریت آسانتر
برخلاف سیستم های سنتی PBX که برای حفظ سیستم به کمک تکنسین های ماهر احتیاج دارند ، راه حل های IP PBX برای مدیریت نسبتاً ساده هستند. بیشتر سیستم های تلفنی مبتنی بر IP دارای رابط کاربری پیکربندی مبتنی بر وب هستند که امکان مدیریت ، پیکربندی یا تنظیم دقیق سیستم تلفن را برای کاربران آسان می کند. همچنین می توانید به صورت ریموت به IP PBX دسترسی پیدا کنید.
-
مقیاس پذیر بودن :
سیستم های سنتی PBX برای مشاغل در حال رشد مناسب نیستند زیرا اضافه کردن خطوط تلفن یا داخلی اغلب به معنای خرید سخت افزار اضافی یا ارتقاء به سیستم کاملاً جدید تلفن است که قطعاً ارزان نیست. از طرف دیگر راه حل های IP PBX با قابلیت مقیاس پذیری طراحی شده اند. به این معنا که اجازه می دهد تا شرکت ها به راحتی و بدون هیچ گونه هزینه ای تعداد کاربر یا داخلی را به راحتی اضافه یا حذف کنند.
به عنوان مثال Jive به شرکت ها اجازه می دهد از تعداد نامحدودی داخلی را بدون هزینه اضافی استفاده کنند. در حالی که مدیران می توانند به سادگی وارد پنل مدیریت شوند تا بتوانند داخلی ها را با سهولت اضافه یا حذف کنند.
-
امکانات پیشرفته تر
علاوه بر ویژگی های استاندارد PBX ، شرکت هایی که از سیستم IP PBX استفاده می کنند می توانند از مجموعه ای از امکانات پیشرفته مانند Find Me / Follow Me ، حضور خودکار ، کنفرانس های پیام رسانی ، ویدئو و صوتی ، پیام رسانی فوری ، عملکردهای مرکز تماس ، دسترسی به موبایل و… ( البته لازم به ذکر است که امکانات یک IP-PBX ارتباط مستقیم به سیاست های ارائه دهنده سرویس/دستگاه دارد ) استفاده کنند.