برخی از سیاست های سیسکو
یکی از سیاست های خوب شرکت سیسکو تعیین عمر تولید و فروش محصولات خود می باشد.
نحوه نامگذاری تاریخ ها جهت تعیین عمر تولید، فروش، پشتیبانی و … توسط Cisco :
End-of-Life Announcement Date
End-of-sale Date
End of Phone Support
Last Ship Date
End of Software Maintenance Releases Date
توضیحات بیشتر در مورد هر یک از تاریخ ها :
End-of-Life Announcement Date>( تاریخ اعلام پایان/توقف تولید یک کالا):
تاریخی است که در آن سیسکو سند و جداول مربوط به پایان/توقف تولید، فروش، پشتیبانی و … یک یا یک سری از محصولات را منتشر و به اطلاع عموم میرساند.
End-of-Sale Date> تاریخ پایان فروش:
آخرین تاریخی که میتوان یک محصول را خریداری نمود و بعد از آن دیگر آن محصول قابل فروش نخواهد بود.
End-of Phone Support>پایان پشتیبانی تلفنی:
آخرین تاریخی که امکان دریافت پشتیبانی تلفنی از بخش گارانتی شرکت سیسکو وجود دارد.
بعد از تاریخ مشخص شده پشتیبانی تلفنی برای آن محصول شامل هزینه خواهد شد
و در بعضی موارد حتی با پرداخت هزینه نیز پشتیبانی تلفنی در دسترس نخواهد بود.
Last Ship Date> آخرین تاریخ ارسال:
آخرین تاریخی ارسال احتمالی که می توان از سیسکو در خواست کرد
End of SW Maintenance Releases Date> تاریخ پایان انتشار نرم افزارهای تعمیر و نگهداری :
آخرین تاریخی که در آن مهندسین سیسکو، ممکن است هر گونه نسخه نهایی تعمیر و نگهداری نرم افزار یا رفع اشکال را منتشر کنند
و بعد از آن تاریخ نرم افزارهای مربوط به تعمیر، نگهداری و … برای محصولات در دسترس نخواهد بود.
Last Date of Support> آخرین تاریخ پشتیبانی:
آخرین تاریخی که می توان خدمات و پشتیبانی مربوطه برای محصول را طبق قراردادهای خدمات فعال یا شرایط و ضوابط گارانتی دریافت نمود
بعد از این تاریخ کلیه سرویس های پشتیبانی برای این محصول از دسترس خارج و محصول منسوخ خواهد بود
مدت زمان گارانتی به تاریخ ارسال محصول بستگی دارد