سرویس Time Condition یا شرایط زمانی در زایکو
این سرویس در مراکز تلفن زایکو به مدیر سیستم این اجازه را می دهد که مقصد تماس را نسبت به شرایط زمانی ( تاریخ و ساعت ) که از قبل برای سیستم تعریف شده است را تکفیک کند.
مثال برای شرط تاریخ :
در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی می توان تماس به مقصدی هدایت شود که پیامی مبنی بر غیر فعال بودن مجموعه پخش شود و در روز های کاری تماس های ورودی طبق سناریو کارفرما در بین داخلی های مرکز تلفن پخش شود.
مثال برای شرط زمان :
در مثال فوق صحبت بر سر روزهای مختلف بود.این سرویس به علاوه تفکیک روزها می تواند در هر روز به تکفیک ساعت ها نیز بپردازد. برای مثال می توان در طول ایام کاری هفته می توان بازه زمانی کاری را تعیین کرد و سایر زمان هایی که خارج از این بازه باشد جز زمان های غیر فعال در نظر گرفته می شود ، از این قابلیت می توان برای جداسازی زمان ناهار در طول یک روز کاری استفاده کرد.
در ادامه با هم نسبت به تنظیم و راه اندازی این سرویس بر روی مرکز تلفن زایکو اقدام خواهیم کرد.
لازم به ذکر است که این ویدئو در زمانی تهیه شده است که آخرین نسخه از فریمور تجهیزات زایکو،نسخه ۳.۳.۰ بوده و ممکن است در به روزرسانی های آینده تغییراتی در این سرویس ایجاد شود اما روش راه اندازی این سرویس به صورت کلی یکسان است.